مطالب آموزشی

چرا باید از لپ تاپ استوک استفاده کرد ؟

دلایل استفاده از لپ تاپ استوک چیست ؟

در زمانی که افراد قصد خرید لپ تاپ را دارند ، بزرگترین و مهمترین سوالشان فروش انواع لپ تاپ استوک یا نو است ؟! در صورت تمایل شما به خرید لپ تاپ جدید از شما دعوت میشود که ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید . 

همانطور که میدانید لپ تاپ های نو هم از لحاظ ظاهری شیکتر و جدیدتر هستن ، وزن کمتر و قطر کمتر دارند و حتما قطعات جدیدتری نیز درون آن به کار رفته است وعملکرد بهتری دارند . اما با توجه به اوضاع اقتصادی الان کشورمان برای خرید یک لپ تاپ جدید معمولی باید حدود 10 میلیون هزینه کرد و این مسئله برای همه ی افراد نیز ممکن نیست .

در بعضی جهات ، لپ تاپ استوک نسبت به لپ تاپ نو برتری هایی دارد . در ابتدا بهتر است که بدانید اصطلاح لپ تاپ استوک از کجا آمده است . 

استوک در معنای لغتی به معنای موجود در انبار است که حالا یک اصطلاح است برای دستگاه های کار کرده و به نوعی دست دوم ، البته که این از لوازم کارکرده ممکن است حتی در حد یک یا دو روز کار کرده باشد .

در اروپا ، به دلیل مشتری مداری برندها و فروشنده ها یک امکانی وجود دارد که که در صورتی که خریدار میتوان لوازم خریداری شده را تا مدت یک ماه به هر دلیلی پس دهد ، این موضوع به دلیل استفاده ی کم مدت از محصولات دیجیتالی در کشورهای اروپایی است افراد در زمان معرفی شدن مدل جدیدتر از محصول آن را به نمایندگی تحویل داده و مدل جدید را تحویل میگیرد . 

این دستگاه های برگردانده شده بر اساس مقدار مدت کار شده ، عدم یا وجود آسیب های فیزیکی ، سلامت مادربرد و … دسته بندی شده و به کشورهای امارات و دبی و … صادر شده و از طریق این کشورها لوازم به کشورهای دیگر داده میشود . به طور کلی نمیتوان برای لپ تاپ های استوک ویژگی خاصی ذکر کرد ، زیرا همانطور که گفته شد لوازم استوک در چند دسته تقسیم میشوند ولی در کل لپ تاپ های صنعتی ، مهندسی و حرفه ای استوک ، سخت افزارهای کیفیت بالا ، بدنه مقاوم و فلزی ولی بزرگتر از لپ تاپ های نو میباشند . 

 

مزیت های لپ تاپ استوک 

  • قیمت : مهمترین ویژگی این لپ تاپها قیمتشان است ، بعضی اوقات میتوان با نصف قیمت لپ تاپ نو یک دستگاه استوک با همان توانایی ها یا شاید هم بیشتر تهیه نمایید . 
  • استحکام و مقاومت : یکی از مشکلات لپ تاپ های نو این است که تولید کنندگان بیشتر بر روی باریک و سبک بودن دستگاه تمرکز کرده اند و در بیشتر مواقع این باریک و سبک بودن باعث شده است که بعضی از توانایی های لپ تاپ کم شده و از استحکام و مقاومت کمتری نیز بهره مند باشند ولی لپ تاپ های استوک درحالی که بزرگتر و سنگین تر هستند ولی بدنه قوی و محکمی دارند . 
  • کیفیت بالای قطعات : از آنجا که وسیله های استوک بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی ساخته شده اند پس قطعات درون آن نیز قطعات درجه یک و با کیفیتی نیز بوده در حالی که سیستم های نو بیشتر از کشور چین وارد میشوند ، قطعات آن نیز درجه دو و سه است . 
  • تعداد پورت ها : یکی از مشکلات دیگر لپ تاپ های نو کم بودن تعداد پورت ها میباشد که دلیل این موضوع نیز تمرکز تولید کنندگان بر روی باریک کردن دستگاه میباشد که در راه این هدف بسیاری از پورت ها را حذف کردند .
  • در بعضی از لپ تاپ های نو که بسیار باریک و سبک هستند ، سی دی رایتر نیز حذف شده است .

در صورت نیاز به خرید لپ تاپ استوک برای قشر و اعمال مختلف مانند دانشجویان و دانش آموزان و همینطور کارهای گرافیکی و

گیم های سنگین میتوانید  از سایت ما و مشاوره ی رایگان همکارانمان استفاده نمایید . 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *