دسته‌بندی نشده

بهترین لپ تاپ اداری

کارهای اداری و خانگی ، یکی از سبکترین و ساده ترین کاربردهای لپ تاپ در دنیا امروز میباشد ؛ با توجه به بیشتر شدن مقدار دورکاری ها ، کارهای وابسته به اینترنت و کامپیوتر ، استفاده از لپ تاپ در حوزه کارهای اداری نیز افزایش پیدا کرده است .

یکی از خبرهای خوبی که میتوانیم به این افراد بدهیم ، این است که شما نیازی به سرمایه هنگفت برای خریداری لپ تاپ ندارید زیرا لپ تاپ های ضعیف و سبک نیز به راحتی میتوانند نیازهای شما را رفع کنند .

در سالهای اخیر این دسته از کاربران بیشتر از کامپیوتر های desktop استفاده مینمایند ولی امروزه با توجه به بالا بودن هزینه ی کانفیگ کامپیوتر ، بازهم خرید لپ تاپ به صرفه تر به حساب می آید ، البته برای برخی از کاربران که جا به جایی کامپیورت یکی از نیازهای مهم آنها میباشد ، لپ تاپ تنها انتخاب منطقی آنها میباشد .

 

لپ تاپ های اداری چه ویژگی هایی دارند ؟

لپ تاپ های اداری ، قطعات سخت افزاری خیلی قوی ندارند ( این موضوع با توجه به مدل و سری متغیر است ) و همچنین در طراحی آنها تمرکز زیادی بر روی زیبایی و سبکی دستگاه به خرج میرود .

کارایی این لپ تاپ ها فقط در وب گردی و کارهای اداری خلاصه نمیشود ، با استفاده از این سیستم ها باز هم میتوان بازی های سبک را اجرا کرد و شاید هم عمل رندرینگ سبک را انجام دهد ولی احتمال داغ کردن و هنگ کردن دستگاه وجود دارد ، به همین دلیل بهتر است قبل انتخاب و خرید دستگاه میزان کارهای خود و پردازش های مورد نیاز را تقریبا محاسبه نمایید تا بعد از خرید به مشکل برنخورید .

یکی از مهمترین ویژگی هایی که همواره سعی شده است در این دسته از لپ تاپ ها در رعایت شود ، سبک و قابل حمل بودن دستگاه میباشد ، زیرا بیشتر کاربران این دستگاه ها یا مهندسین هستن یا کسانی که کارهای مدیریتی انجام میدهند ، این دسته از افراد هم مسلما در جاهای مختلف به اطلاعات خود نیاز دارند پس سبک بودن دستگاه یک امتیاز برای آنها به حساب می اید .

قیمت تقریبا مناسب ، طراحی زیبا ، بدنه ی مقاوم ، بالا بودن عمر باتری ، متفاوت بودن مدل و سری های این مدل از لپ تاپ ها از مزیت هایش میباشد .

با توجه به اینکه این دستگاه ها بیشتر در حال جا به جایی هستن و امکان آسیب دیدگی فیزیکی ( در حین جا به جایی ) و همچنین نیاز مبرم به باتری ، به ویژگی هایی همچون مقاومت ظاهری دستگاه و طول عمر مثبت باتری بهای زیادی میپردازند .

از دیگر امکاناتی که دقیقا به دلیل جا به جایی ایجاد شده است ، اقدامات امنیتی همچون سنسور اثر انگشت ، دوربین IR و تراشه امنیتی میباشد .

 

در ادامه مشخصاتی را که در خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید را به صورت خلاصه توضیح میدهیم :

  • زمینه های استفاده

در ابتدا باید مشخص کنید که میخواهید از دستگاه برای چه نوع فعالیت هایی استفاده نمایید ، به طور تقریبی مشخص کنید معمولا چه مقدار کارهای گرافیکی و سنگین قرار است انجام دهید .

یا اینکه قرار است از لپ تاپ در یک جای ثابت استفاده نمایید یا همواره در حال جا به جا کردن آن خواهید بود

 

  • صفحه نمایش

شاید تصور کنید که صفحه نمایش فقط برای کارهای گرافیکی ، بازی های کامپیوتری و فیلم دیدن اهمیت دارد ولی باید بدانید که نوع صفحه نمایش برای افرادی مانند برنامه نویسان و … که مدت زمان زیادی پشت سیستم هستن هم مهم میباشد .

 

  • توانایی CPU

بیشتر لپ تاپ های اداری دارای پردازنده های شرکت Intel یا AMD میباشند . این ویژگی را باید با توجه به سنگین بودن فعالیت های خود حساب کنید .

 

  • حافظه

حافظه RAM یکی از مهمترین قطعاتی است که میتواند روی سرعت عملکرد دستگاه و جلوگیری از تاخیر ، تاثیر مثبت بگذارد .

 

  • باتری

در نظر داشته باشید که اگر میخواهید در زمان های طولانی ، دستگاه را جا به جا کنید پس به باتری قوی نیاز دارید تا در بین کارها دستگاه خاموش نشود .

 

  • پورت ها

لپ تاپ های طرح جدید معمولا دارای دو USB ، یک پورت LAN و شاید هم یک پورت تایپ سی دارند ، اگر به تعداد پورت بیشتری نیاز دارید  یا باید از هاب استفاده کنید و یا به سراغ مدل های دیگر بروید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *