دسته‌بندی نشده

دلایل عدم شناسایی هارد

امروزه با توجه به تبدیل شدن بیشتر اطلاعات دنیا به اطلاعات دیجیتالی ، نقش حافظه ها نیز پر رنگ تر شده و از آنها بیشتر استفاده میشود ؛ هارد ها یکی از انواع حافظه های مورد استفاده در کامپیوتر میباشد ، که در دو نوع داخلی یا Internal و خارجی یا external طراحی و تولید میشوند .

پی سی زنون ، یکی از فروشگاه های آنلاین لپ تاپ استوک در تهران میباشد ،که این مجموعه تصمیم دارد در کنار خرید و فروش لپ تاپ خدماتی همچون مشاوره قبل و بعد از خرید و همچنین مشاوره برای مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شما را ارائه بدهد ، به همین دلیل میتوانید با استفاده از راه تماس با همکاران ما تماس گرفته  مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید .

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از هارد ممکن است به وجود بیاید ، عدم شناسایی هارد توسط کامپیوتر میباشد ، این مشکل هم در نوع داخلی دیده میشود و هم در خارجی ؛ هر چند هر کدام دلایل مختص خود را دارد ولی در ادامه خلاصه ی دلایل این مشکل و راه حل آن را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید این مشکل را خودتان رفع کنید .

 

عدم شناسایی هارد توسط کامپیوتر

در ابتدا بهتر است که به شما یادآور شویم که نسل جدید هارد دیسک ها به صورت plug n play تولید میشوند ، این اصطلاح به این معنی است که نیازی به نصب درایور یا هر برنامه ی دیگری برای شناساندن هارد به کامپیوتر ندارید و فقط نیاز است که آن را به کامپیوتر وصل کنید .

تذکر : در زمان نصب هارد اینترنال ، باید کامپیوتر خاموش باشد .

در ادامه دلایل عدم شناسایی هارد اینترنال را به همراه راه حل به صورت خلاصه توضیح میدهیم :

  • تنظیمات بایوس کامپیوتر

قبل از هر کاری به تنظیمات بایوس کامپیوتر بروید ، مطمئن شوید قسمت تنظیمات هارد دیسک به صورت به enable باشد ؛ حتی در صورتی که این ویژگی روی حالت on قرار داشت یکبار آن را غیرفعال کرده و دوباره فعال نمایید

برای رفتن به قسمت بایوس ، باید که قبل از لودینگ کامل کامپیوتر دکمه ی F2 یا delete را بفشارید .

 

  • سلامت کابل دیتا

کابلی که با آن هارد را به کامپیوتر وصل کردید را عوض کنید ، کابل ها یکی از آسیب پذیرترین قطعات به حساب می آیند ؛ به همین دلیل با هر اشتباه کوچکی مانند جمع کردن در حالت اشتباه ، کشیدگی کابل و … آسیب میبیننند .

در هارد اینترنال نیز کابلی که هارد را توسط آن به مادربرد وصل کرده اید را عوض کنید .

 

  • عدم روشن شدن کلی هارد

در صورتی که حس میکنید هارد کلا روشن نمیشود و نمیتوانید چرخش اسپیندل آن را حس کنید ؛ بهتر است که مراحل زیر را انجام دهید :

کامپیوتر را خاموش کرده و سپس بعد از باز کردن کاور ؛ هارد را از مادر برد جدا کرده ( مواظب پورت و مادر برد باشید تا ضربه یا فشاری به آنها وارد نشود ) ، سپس هارد را به یک سیستم وصل کنید و سرتان را نزدیک آن نگه دارید تا مطمئن شوید که هارد روشن شده است یا نه

در صورتی که هارد هنوز هم روشن نشده ، باید که از سلامت منبع تغذیه هارد اطمینان حاصل نمایید ، زیرا در صورتی که منبع تغذیه آسیب دیده باشد برق نمیتواند به هارد برسد .

عواملی همچون آسیب دیدگی پورت ها ، کابل ، ضربه دیدگی برد اصلی و حتی خود دیسک میتواند باعث این مشکلات شود و از آنجایی که برد اصلی یکی از مهمترین قطعات است و در صورت آسیب دیدگی ممکن است سیستم دیگر بالا نیاید ، توصیه میشود به اتصالات برد دست نزنید و آن را به تعمیرکاری حرفه ای بسپارید .

 

  • هارد اکسترنال قبلا کار کرده است ولی الان شناسایی نمیشود .

هارد اکسترنال طراحی ظریفی دارد و به همین دلیل نقاط ضعف کمتر نیز دارند ، یکی از خطراتی که ممکن است این قطعات را تهدید کند ؛ نوسانات برق میباشد به همین دلیل توصیه میشود در زمان استفاده از محافظ استفاده نمایید .

در صورتی که هارد را به برق وصل میکنید و صداهایی مانند تق تق و یا لرزش های غیرطبیعی را مشاهده میکنید ، سریعا آن را از برق جدا نمایید و به یک تعمیرکار خبره بسپارید .

 

  • کامپیوتر هارد را میشناسد ولی اطلاعاتش را نشان نمیدهد

یکی از نقاط ضعف هارد اکسترنال ، این است که کاربران آن را به منابع مختلفی وصل میکنند بدون توجه به آسیب هایی که ممکن است به هارد یا اطلاعات وارد شود .

در صورتی که دفعه ی قبلی که از آن استفاده کرده اید ، آن را به دستگاه دیگری وصل کردید ؛ اول مطمئن شوید هارد توسط کامپیوتر شناسایی شده و سپس مراحل زیر را انجام دهید :

  • مطمئن شوید آنتی ویروس دستگاه فعال است تا بد افزار احتمالی خود دستگاه را هم درگیر نکند .
  • اگر اطلاعات مهم در هارد ندارید بهترین کار ریست فکتور هارد میباشد .
  • با استفاده از آنتی ویروس هارد را اسکن کنید تا بد افزار احتمالی را پیدا کرد و سپس آن را حذف کند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *