دسته‌بندی نشده

لپ تاپ استوک مناسب تدوین

امروزه به دلیل رشد چشمگیر کسب و کارهایی همانند تولید محتوا و کارهای بلاگری در اینستاگرام تدوین فیلم به یکی از نیازهای هر کاربر حرفه ای و معمولی تبدیل شده است به گونه ای که افرادی که در فضای مجازی مشغول کار هستند اگر از این کار سررشته ای نداشته باشند به احتمال زیاد دچار مشکل شده و باید یک فرد ماهر در این کار را همکار خود بکنند . 

به دلیل این نیاز به تدوین فیلم ، مسلما بیشترین استفاده ها از لپ تاپ نیز برای تدوین استفاده میشود که در زمان خرید لپ تاپ استوک و چه نو  باید یکسری نکات و ویژگی هایی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین نوع را برای خود تهیه کنید . 

 

حداقل سخت افزار مورد نیاز 

اگر شما حتی یک بار از دستگاه خود برای تدوین استفاده کرده باشید به احتمال زیاد از نقش موثر صفحه نمایش در کارت اطلاع دارید . این موضوع به این نیست که در صورت کوچک بودن صفحه نمایش شما نمیتوانید از آن استفاده کنید ولی در صورتی که صفحه نمایش ویژگی های زیر را نداشته باشد هم باعث خستگی زودرس شما شده و هم میتواند در طولانی مدت به چشم هایتان نیز آسیب وارد کنند . 

رزولوشن ( کیفیت ) مانیتور : حداقل این ویژگی 1920 در 1080 پیکسل میباشد ، در صورتی که صفحه نمایش این کیفیت و بالاتر از این مقدار را داشته باشد هم میتواند از سلامت چشم هایتان مراقبت کند و هم در زمان تدوین تصاویر را به صورت واضحتری مشاهده مینمایید 

روشنایی : این ویژگی از آن دسته از ویژگی هایی است که نه باید کم باشد و نه زیاد ، در هردو صورت به شما آسیب میزند . میزان روشنایی باید یک حالت تعادل داشته باشد نه در حد روشن باشد که چشم را بزند و باعث سردرد شود و نه آنقدر کمنور که دیگر تصاویر واضح نباشد 

کنتراست ( دقت رنگ ) : این ویژگی به معنای میزان درستی رنگ و عدم عوض شدن رنگ در زمان نمایش میباشد ، هر مقدار که این ویژگی بالا باشد مانیتور حرفه ای تر بوده و رنگ ها به واقعیت نزدیک تر است . 

 

همانطور که میدانید برنامه های تدوین فیلم نسبت به برنامه های دیگر حجم بیشتر داشته و همچنین در زمان رندر گرفتن از فیلم تدوین شده نیز دستگاه اگر cpu قوی و حافظه زیادی نداشته باشد ممکن است به مشکل برخورده و حتی در وسط کار سیستم هنگ کرده و کل ادیت های اخیر شما از دست برود . 

به طور کلی توصیه میشود که در دستگاه هایی که از آن برای تدوین استفاده میشود کارت گرافیک مستقل ، cpu قوی به کار رفته باشد تا در زمان انجام کارهای سنگین همچون رندر گرفتن و .. به مشکل برنخورید . 

همچنین استفاده از حافظه SSD به جای HDD نیز توصیه میشود ، زیرا در این صورت سرعت پردازش دستگاه به صورت چشمگیری کاهش یافته و در هنگام تدوین کردن مکث های دستگاه بسیار کاهش پیدا میکند. 

چون که شما قصد دارید لپ تاپ استوک بخرید نه نو ، بهتر یکسری نکات کوچک دیگر را در نظر داشته باشید . 

 

اگر شما از افرادی هستید که آنچنان تدوین های سنگین و پیچیده ای را قرار نیست پیاده نمایید میتوانید از لپ تاپ هایی که پردازنده گرافیکی اینتل را دارند استفاده نمایید 

یکی از ویژگی هایی که ممکن است چند درصد از لپ تاپ های استوک نداشته باشند ، باتری سالم میباشد . حساسیت روی سلامت باتری برای افرادی بیشتر توصیه میشود که نیاز دارند دستگاه را همواره از محلی به محل دیگر همانند محل کار یا دانشگاه که امکان پیدا کردن پریز کمی سخت میباشد ؛ در غیر اینصورت اگر افراد در یک جای ثابت مانند اتاق کار یا منزل به کار میپردازند ، توصیه میشود برای این ویژگی حاضر به پرداخت پول بیشتری نشوید . 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *