اخبار بازی

مشخصات سیستم مورد نیاز بازی EFootball اعلام شد

کونامی قرار است اوایل مهرماه امسال، مجموعه‌ی شبیه‌ساز بازی فوتبال خود که پیش از این با نام PES یا Pro Evolution Soccer شناخته می‌شد را مجدداً بازطراحی کرده و این بار در قالب یک بازی رایگان (free-to-play) و با مدل سرویس آنلاین با نام eFootball عرضه کند. این بازی در ابتدای عرضه از نظر حجم محتوای ارائه شده بسیار سبک و ساده به نظر می‌رسد، اما قرار است رفته رفته محتوای تکمیلی خود را در قالب بسته‌های الحاقی پولی دریافت کند. حالا در جدیدترین اخبار مرتبط با این بازی، مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی بازی اعلام شده است.

اگر در نظر دارید تا در زمان عرضه eFootball، این بازی را روی کامپیوتر شخصی خود امتحان کنید، به نظر به سیستم چندان قوی و سطح بالایی نیاز نخواهید داشت. صفحه استیم این بازی، مشخصات فنی مورد نیاز برای نصب eFootball روی کامپیوترهای شخصی کاربران را منتشر کرده که براین اساس شما حداقل به یک پردازنده Intel Core i5-2300 درکنار ۸ گیگابایت حافظه رم و یک کارت گرافیک GTX 660 Ti نیاز خواهید داشت. البته از پردازنده‌ی AMD FX-4350 و کارت گرافیک Radeon HD 7790 نیز به‌عنوان گزینه جایگزین نام برده شده است.

اما اگر قصد دارید بازی جدید کونامی را با کیفیت پیشنهادی تجربه کنید، باید از یک پردازنده Intel Core i5-7600 یا AMD Ryzen 5 1600 درکنار ۸ گیگابایت حافظه رم و یکی از کارت گرافیک‌های GeForce GTX 1060 یا Radeon RX 590 استفاده کنید. سیستم‌های قوی‌تر، هیچ مشکلی با اجرای بازی در حداکثر کیفیت ممکن نخواهند داشت.

حداقل مشخصات مور نیاز

  • پردازنده: Intel Core i5-2300 یا AMD FX-4350
  • رم: ۸ گیگابایت
  • گرافیک: GeForce GTX 660 Ti یا Radeon HD 7790
  • حجم حافظه مورد نیاز: ۵۰ گیگابایت

 

سیستم پیشنهادی

  • پردازنده: Intel Core i5-7600 یا AMD Ryzen 5 1600
  • رم: ۸ گیگابایت
  • گرافیک: GeForce GTX 1060 یا Radeon RX 590
  • حجم حافظه مورد نیاز: ۵۰ گیگابایت

eFootball در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) برای پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، PS4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. بعدها قرار است نسخه اندروید و iOS این بازی نیز در دسترس قرار بگیرد.

اگر طی ماه‌های گذشته پیگیر اخبار بوده باشید، حتماً مطلع هستید که از این پس سری بازی‌های PES تحت عنوان eFootball و به‌صورت رایگان (free-to-play) عرضه خواهد شد. اما تجربه رایگان این بازی شامل بخش‌ها و تیم‌های محدودی است که تنها در صورت خرید DLC پولی آن امکان دسترسی به محتوای کامل بازی امکان‌پذیر خواهد بود. حالا براساس اطلاعاتی که در صفحه پیش‌فروش بازی در فروشگاه‌های ایکس باکس و پلی استیشن قرار گرفته است، ظاهراً بسته الحاقی مذکور با نام «eFootball 2022 Premium Player Pack» و با قیمت ۳۹.۹۹ دلار در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد.

همچنین مشاهده نمایید : انتخاب لپ تاپ براساس بازی و نرم افزار

این باندل شامل بازی اصلی eFootball به همراه شش Chance Deal و ۲۸۰۰ سکه درون بازی eFootball است که البته در صورت پیش خرید، دو Chance Deal بیشتر هم به آن اضافه می‌شود. با اینحال، هیچ یک از این موارد تا زمان عرضه آپدیت eFootball که برای اواسط ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده قابل استفاده نخواهند بود.

Chance Deal امکان به خدمت گرفتن یکی از بازیکنان باشگاه‌های رده بالا و شریک تجاری بازی را فراهم می‌کند. براساس توضیحاتی که در وبسایت رسمی eFootball نوشته شده، هرباری که بازیکنان از Chance Deal استفاده می‌کنند، یک بازیکن متفاوت از فهرست ۱۶ باشگاه بازی را دریافت خواهند کرد. لذا یک بازیکن دو بار برای کاربر نشان داده نخواهد شد؛ مگر اینکه آن‌ها به‌صورت دستی فهرست را ریست کنند. لازم به ذکر است که این توضیحات بعد از مدتی از روی سایت حذف شده است.

ضمن اینکه می‌توان چند بار این بسته را خریداری کرد. یعنی اگر این روش که حالا از روی سایت بازی برداشته شده نهایتاً قطعی شود، بازیکنان درنهایت برای مجموع ۱۶ شانس Chance Deal بازی ۸۰ دلار هزینه خواهند کرد.

بنابراین وقتی که این بازی در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) منتشر می‌شود، فقط ۹ تیم در دسترس خواهد بود و بازیکنان امکان استفاده از شانس‌ها و پول درون بازی eFootball را نخواهند داشت و فقط می‌توان از بخش بازی دوستانه به‌صورت لوکال یا آنلاین استفاده کرد.

کونامی اعلام کرده که اولین آپدیت بزرگ بازی در اواسط ماه نوامبر منتشر خواهد شد. این بسته شامل حالت‌های جدید بازی از جمله Creative Teams است که بازیکنان می‌توانند مشابه حالت Ultimate Team بازی‌های فیفا تیم اختصاصی خود را بسازند. درواقع این Chance Dealها و سکه‌هایی که در باندل پیش‌فروش eFootball ارائه می‌شوند در این بخش قابل استفاده خواهد بود. علاوه‌بر این، حالت‌هایی مانند myClub که در بازی‌های قبلی PES وجود داشت هم در این آپدیت اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *