دسته‌بندی نشده

تست لپ تاپ استوک

تست لپ تاپ ، در زمان خرید لپ تاپ استوک ، یکی از مهمترین مراحل خرید میباشد که همه کاربران باید به آن توجه کنند ، به همین دلیل در این مقاله سعی شده است مراحل اصلی این تست را به زبان ساده توضیح دهیم تا همه کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

برای تست لپ تاپ ، مهم است که روی آن ویندوز نصب شده باشد ، تا بتوانید از آن به درستی استفاده نمایید . پس قبل از مراجعه به فروشنده و یا هر کار دیگری شرط کنید که دستگاه را در صورتی تحویل می گیرید که روی آن از قبل ویندوز نصب شده باشد .

مراحل تست لپ تاپ استوک :

  • بررسی کارتون لپ تاپ 

بسیاری از ویژگی های لپ تاپ را میتوان از روی کارتون آن بررسی کرد ، از طرفی برای اینکه مطمئن شوید کارتون برای همین لپ تاپ است ؛ ویژگی های روی کارتون را با خود لپ تاپ مطابقت دهید .

برای دیدن ویژگی های مهم لپ تاپ ، روی آیکون my computer راست کلیک کرده و گزینه properties انتخاب نمایید؛ در پنجره بعدی ویژگی های مانند حافظه cpu و ram را میتوانید مشاهده کنید .

در همان پنجره با کلیک بر روی device manager ، مشخصات درایورها را نیز میتوانید ملاحظه کنید و

با باز کردن کادر run ( از دو روش سرچ در منوی start و یا استفاده از win + r ) ، عبارت Dxdiag را نوشته و سپس دکمه ی اینتر را بفشارید ، در ادامه در پنجره ی بعدی که باز میشود با کلیک بر روی display میتوانید اطلاعات کارت گرافیک دستگاه را مشاهده کنید .

  • بررسی فیزیکی دستگاه 

در دستگاه برنامه ای که صفحه ی آن روشن است مانند paint را باز کنید و سپس به تمام صفحه مانیتور با دقت نگاه کنید تا از عدم وجود پیکسل های سوخته در مانیتور مطمئن شوید ؛ در صورت دیدن نقاط ریز سیاه ، بدانید که مانیتور دارای پیکسل های سوخته است .

با تاچ پد کار کنید ، در صورتی که اشاره گر بدون مکث و قطعی وصلی حرکت میکند و در کلیک کردن نیز مشکلی وجود ندارد یعنی تاچ پد سالم است .

باتری و شارژر را چک کنید ، در باتری و آداپتور نباید نشانه های از ضربه خوردگی و یا شکستگی وجود داشته باشد ؛ برای خاطر جمع شدن از باتری ، در صورتی که باتری از دستگاه جدا میشود یک بار آن را خارج کرده و دوباره جا بیندازید تا در صورتی که شکستگی وجود دارد بتوانید آن را ببینید .

در ادامه بهتر است از پورت ها نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید مشکلاتی همچون شکستی ، قطع شدگی و … را ندارد .

اگر فروشنده مدعی شده است که بنده ی لپ تاپ سالم است ، بهتر است که بدنه ی آن را نیز چک کنید .

  • تست hard disk 

هارد دیسک ها به دلیل اینکه منبع اطلاعات درون سیستم میباشند ، یکی از مهمترین قطعات داخلی دستگاه میباشد .

برای تست سلامت هارد دیسک روش های زیادی وجود دارد ولی چون در زمان خرید امکان نصب برنامه وجود ندارد سعی شده است روش هایی معرفی شود به برنامه های اضافی نیاز نداشته باشد :

  • استفاده از برنامه CHKDSK

برای راه انداختن این برنامه باید روی درایو مورد نظرتان راست کلیک کرده و سپس properties / tools / check now را طی کنید .

  • فرمان WMIC

کادر run را دوباره فعال کنید و سپس دستور cmd را وارد کنید . در پنجره ی بعدی که پنجره فرمان است ، دستور WMIC را وارد کنید  .

  • تست کارت صدا و شبکه 

برای تست کارت صدا و همینطور اسپیکرهای دستگاه ، بهتر است یک صدا ، اهنگ یا حتی ویدیو را پخش نمایید و صدای آن را چند بار کم و زیاد کنید در صورتی که صداش خش یا هرگونه مشکل دیگه ای به وجود نیامد یعنی هم اسپیکر و هم کارت صدای و درایورهایش درست اند و مشکلی نیست .

برای تست کارت شبکه ، بهتر است لپ تاپ را به هات اسپات گوشی خود وصل کرده و حتما مطمئن شوید این اتصال طولانی است و قطع نمیشود .

 

سخن پایانی این است که بهتر است در زمان خرید لپ تاپ استوک به مراکز و افرادی مراجعه نمایید که قابل اعتماد بوده و در صورتی که مشکلی برای دستگاه پیش بیاید پاسخگوی شما هستند ؛ مراجعه نمایید .

فروشگاه اینترنتی پی سی زنون ، یکی از فروشگاه های نوپای این فعالیت میباشد که سعی دارد با ارائه ی مشاوره رایگان قبل از خرید ( کمک به انتخاب لپ تاپ با توجه با کاربرد و میزان استفاده ی شما ) و همچنین پاسخگویی بعد از خرید ؛ در تلاش است که ثابت کند رضایت و اعتماد مشتری بیشترین اهمیت را برای این مجموعه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *