دسته‌بندی نشده

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

وقتی که در حال انجام پروژه خاصی هستید ! در حال تدوین یا آهنگ سازی هستید ! در حال بازی کردن هستید و یا حتی در حال ویرایش یک فایل متنی ساده هستید ، چه حسی به شما دست خواهد داد که سیستم و لپ تاپ شما به یکباره خاموش شود . اگر دیتای خود را ذخیره نیز نکرده باشید شاید مقدار زیادی از اطلاعات شما از بین برود و وقتتان تلف گردد

ما در این مقاله به دلایل خاموش شده ناگهانی لپ تاپ و در کل سیستم خواهیم پرداخت تا کمتر با این مشکل مواجه شوید

  1. گرمای وارده بیش از حد به لپ تاپ در پی کثیف بودن فن : یکی از توصیه های همیشگی ما به مشتریان و کاربران سیستم ، این است که انجام سرویس منظم دستگاه را هیچگاه فراموش نکنند . گاهی به خاطر یک سرویس انجام نشده و انباشته شدن گرد و خاک در لپ تاپ ، قطعاتی از لپ تاپ دچار خرابی و یا در بد ترین حالت نابودی کامل میشوند که هزینه تحمیلی بسیار بیشتر از انجام یک سرویس می باشد
  2.  از بین رفتن خاصیت اولیه انتقال حرارت خمیر سیلیکون روی پردازنده : این عامل باعث می شود که حرارت پردازنده را به هیت سینک و خنک کننده به درستی منتقل نشود. و در سیستم های قدیم این یک مسئله عادی است و به طور معمول پس از چند دقیقه کار عادی با سیستم، شاهد خاموش شدن ناگهانی آن خواهید بود. برای برطرف کردن این مشکل کافیست یک خمیر سیلیکون با کیفیت تهیه کنید، سپس درب کیس را باز کرده و خنک کننده پردازنده را از روی پردازنده جدا کنید. برای اینکه یاد بگیرید چطور خمیر سیلیکون را تعویض کنید ویدئوی زیر راببینید.
  3. مشکلات سخت افزاری : هر مشکلی که در عملکرد سخت افزارهای لپ تاپ پیش آمده باشد میتواند موجب خاموشی ناگهانی لپ تاپ شود
  4. مشکلات پاور لپ تاپ ( سیستم تغذیه ) : اختلال در منبع تغذیه نیز باعث خاموش شدن ناگهانی سیستم میشود. منبع تغذیه یک جعبه ی کوچک در جایی که کابل برق متصل می شود قرار دارد که هر گاه فن گرمای آن را خارج نکند بر اثر فشار وارده جریان برق را قطع می کند . کافیست از سیستم برق رسان به کامپیوتر خود مطمئن شوید تا از حوادث ناشی از اتصالی برق و یا حتی مشکلات افت و قوت فشار نیز جلوگیری کنید. به پریزها و سیم کشی دقت کنید، کوچکترین خدشه می تواند آسیب های جبران ناپذیر به سیستم کامپیوتر شما و همچنین اطلاعات داخلی آن وارد کند.
  5. ویروسی شدن سیستم

خرید لپ تاپ استوک ارزان

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر

 

روش اول: کامپیوترتان را با یک منبع تغذیه دیگر امتحان کنید.

روش دوم: ابزار Fast startup ویندوز را خاموش کنید.

روش سوم: درایورهای مادربورد را بروزرسانی کنید.

روش چهارم: گرمای سیستم را بررسی کنید.

روش پنجم: برنامه بایوس را بروزرسانی کنید.

روش ششم: همچنین شما میتوانید از طریق ریجستری این مشکل را حل کنید پس مسیر زیر را بروید:

HKEY-LOCAL-MACHIN/SOFTWARE/Microsoft/Windows/Current Version/Reliability

سپس بر روی متغیر نوع DWORD که با نام Shutdown Reason UI وجود دارد دو بار کلیک کنید. سپس مقدار value آن را به یک تغییر داده و از رجیستری خارج شوید. حال اگر در منوی استارت، shut down را انتخاب کنید،پنجره پیشرفته‌تری برایتان نمایش داده خواهد شد که هر زمان که کامپیوترتان خاموش شود گزارشی به طور خودکار ساخته می‌شود که از قسمت Event Viewer علل قابل پیگیری و بررسی است. برای رفتن به قسمت Event Viewer نیز باید وارد کنترل‌پنل شوید، سپس Administrative Tools را انتخاب نمایید. System را از Event Viewer انتخاب کنید. سپس از منوی view بر روی Find رفته و در قسمت Event ID عدد ۱۰۷۴ را تایپ و در نهایت Find Next را بزنید. از این پس از قسمت Event ID نتیجه قابل مشاهده است.

روش هفتم: استفاده از این نرم افزار برای جلوگیری از خاموش شدن کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *