دسته‌بندی نشده

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

خاموش شدن خود به خود لپ تاپ یکی اتفاقاتی است که همه ی کاربران لپ تاپ حداقل یکبار با آن رو به رو شده اند ، دلایلی که موجب این اتفاق میشئد ، میتواند گسترده باشد ؛ ولی به صورت معمول این اتفاق به دلایل ساده ای ایجاد میشود .

خاموش شدن خود به خود لپ تاپ ، یک نوع مکانیزم خود دفاعی سیستم میباشد پس اگر این اتفاق برای لپ تاپتان اتفاق افتاده است نیاز به نگرانی نیست ، مگر اینکه این اتفاق به صورت مکرر تکرار شود .

در صورتی که در برطرف کردن این مشکل و یا بررسی دلایل آنها ، با مشکلی برخوردید میتوانید به راتی با ما تماس برقرار کنید تا بتوانیم به صورت آنلاین در برطرف کردن این مشکل به شما کمک کنیم .

هم مشکلات سخت افزاری و هم نرم افزاری میتواند باعث فعال شدن این مکانیزم شود ، در ادامه سعی شده است مهم ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ را برای شما به صورت خلاصه توضیح دهیم:

  • داغ کردن دستگاه

افزایش بیش از حد دمای سیستم را به اصطلاح داغ کردن دستگاه می گویند ؛ این یکی از مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ میباشد .

برای توضیح میتوان گفت در صورتی که دمای دستگاه از یک حدی بالاتر برود ممکن است به سخت افزار دستگاه آسیب وارد شود به همین دلیل مکانیزم خود دفاعی فعال میشود تا از افزایش بیشتر دما جلوگیری شود  .

این مشکل بیشتر برای افرادی پیش میاد که از لپ تاپ برای کارهای سنگین مانند بازی های کامپیوتری ، رندر گرفتن و… استفاده میکنند ، به این افراد پیشنها میشود از کول پد استفاده نمایید .

تذکر : اگر این اتفاق بیشتر از یک یا دو بار در زمان های نزدیک به هم اتفاق افتاد، میتوان هشداری برای خرابی فن داخلی باشد ، پس بهتر است که آن را به دست یک تعمیرکار ( اگر دستگاه هنوز ضمانت دارد به نمایندگی خود آن ببرید تا گارانتی باطل نشود ) بسپارید تا از سلامت فن اطمینان حاصل نماید .

  • نقص سخت افزاری

اشکالات سخت افزاری یکی از دلایل دیگر خاموش شدن لپ تاپ میتواند باشد ، به طور مثال اگر به تازگی یکی از قطعات داخلی دستگاه را عوض کرده اید و دستگاه هی خاموش میشود بهتر است که آن قطعه را منبع مشکل در نظر بگیرید و دستگاه را به یک تعمیرکار مطمئن بسپارید  .

در غیر اینصورت خرابی در قطعاتی همچون RAM ، CPU و… که از مهمترین سخت افزارها هستند ، باعث خاموشی دستگاه میشوند ، که بهتر است برای تعمیر آن را به نمایندگی و یا تعمیرکار بسپارید

  • نفوذ رطوبت به داخل دستگاه

حتما به گوشتان رسیده که میگویند رطوبت قاتل لپ تاپ است ؛ زیرا بیشتر مشکلاتی که برای لپ تاپ پیش می آید از وقتی شروع شده است که فرد در کنار لپ تاپ تصمیم گرفته آب بنوشد .

با رسیدن رطوبت به قطعات الکترونیکی ، آن قطعه سولفات میشود ( این اتفاق بر روی شکل قطعه تاثیر می گذارد و میتوان آن را به سادگی تشخیص داد) ، در بعضی مقالات ذکر شده است که با شستشوی قطعه توسط مسواک و تینر فوری این مشکل حل میشود ولی به هرحال از نظر ما بهتر است آن را به دست تعمیرکاران بسپارید .

  • آسیب دیدگی باتری

باطری لپ تاپ ها همونطور که به عنوان یک مزیت برای آنها به حساب می اید ، از طرفی ( در صورت عدم نگهداری درست ) میتواند یک نقطه ضعف هم باشد .

به صورت معمول هر باتری یک مدت زمان عمر مفید دارد که بعد از آن دیگر باتری سالم نیست و ممکن است مشکلاتی همچون خاموش شدن دستگاه را به همراه داشته باشد .

در صورتی که به صحت سلامت باتری خود شک دارید میتوانید به تعمیرکارها مراجعه نمایید تا آن را چک کنند .

  • آسیب دیدگی RAM

رم یکی از قطعاتی است که مشکل در سلامت آن مشکلات متعددی مانند ، صفحه آبی ، کند شدن سیستم ، هنگ کردن سیستم ، خاموش شدن خود به خود سیستم را به وجود آورد .

البته در این مورد نباید از همان اول اقدام به عوض کردن رم نمایید ، بهتر است اول رم را ریست نمایید ، در بیشتر مواقع با ریست کردن سیستم این مشکل رفع میشود .

  • ولتاژ اشتباه شارژر

استفاده از شارژری به غیر از شارژر خود سیستم یکی از اشتباهات بزرگی است که نه تنها باعث کم شدن عمر باتری میشود ، بلکه میتوان مشکلات دیگری را هم به وجود آورد .

به همین دلیل در صورتی که میخواهید از یک شارژر دیگر استفاده نمایید ، مطمئن باشید ولتاژ آن با مال سیستم یکی باشد .

 

  • مشکل در درایور گرافیک

به طور کلی ، درایورها یکی مهمترین نرم افزارهای سیستم میباشند به همین دلیل در صورت پاک شدن آنها یا هر مشکل دیگر ، ممکن است عملکرد کل سیستم تحت تاثیرش قرار بگیرد .

بهتر است که در صورت شک به این مسئله فایل های dump سیستم خود را بررسی نمایید .

  • ویروس یا بدافزارهای دیگر

یکی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است هر نوع تکنولوژی رو مورد حمله قرار بده ، بد افزارها هستند ؛ لپ تاپ ها هم از این قائله دور نیستن .

بهترین راه حل این مشکل ، آنتی ویروس ها هستند ، با استفاده از امکان اسکن آن فایلهای مخرب را پیدا میکنید و با پاک کردن و یا قرنطینه ی آن فایل ، این مشکل به راحتی قابل حل است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *