دسته‌بندی نشده

فعال کردن بلوتوث در ویندوز

بلوتوث یکی از قدیمی ترین و آسان ترین راه ارتباطی بی سیم است که سال هاست مورد استفاده قرار میگیرد ، به همین دلیل هم در ویندوزهای مختلف از آن استفاده میشود.

هرچند شاید این قابلیت سریعترین و بهترین راه برای انتقال اطلاعات نباشد ولی در برخی اوقات که افراد نه به اینترنت دسترسی دارند و نه امکان ایجاد ارتباط سیمی وجود دارد ، یکی از بهترین راه ها استفاده از بلوتوث است .

این قابلیت بعد از رو به کار آمدن اینترنت دیگر خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد ولی در برخی موارد خاص مانند شرایط که در بالا گفته شده و یا امکان اتصال کامپیوتر به دستگاه بلوتوثی ؛ باید وجود داشته باشد .

باید در ابتدا متوجه شوید که سیستم شما دارای این قابلیت است یا نه ، در قدم بعدی باید درایور این ویژگی به درستی روی سیستم نصب شده باشد .

 

فعال کردن بلوتوث در ویندوز :

  1. فعال کردن درایور

ادر ویندوزهای قبل ویندوز 10 ، بهتر است بگذارید درایورها آپدیت شود ؛ این مرحله برای ویندوزهای 10 و 11 نیاز نیست زیرا در این دو ورژن درایورها به صورت پیش فرض فعال هستن

  1. دکمه ی استارت را فشار داده و عبارت device manager را سرچ کنید
  2. لیستی از امکانات کامپیوتر برای شما نشان داده میشود که باید در آن bluetooth radio را پیدا کنید .
  3. با کلیک بر روی آن مطمئن شوید که تمام درایورها به صورت کامل و درست نصب شده اند .
  4. بلوتوث دستگاه را روشن نمایید ( برای این کار دو روش وجود دارد )
  • روی دکمه ی استارت کلیک کنید و عبارت bluetooth سرچ نمایید ، روی bluetooth کلیک کنید . سپس در پنجره ی جدید در قسمت بلوتوث گزینه ی on را فعال کنید .
  • در قسمت نوتیفیکیشن نوار وظیفه (taskbar) کلیک کرده و بر روی نماد بلوتوث کلیک نمایید تا رنگ آن عوض شود

 

  1. دستگاه های دیگر را به کامپیوتر وصل نمایید

قابل ذکر است که در بعضی دستگاه ها برای اتصال از طریق بلوتوث نیاز به کد دارند ، که این کد را میتوانید در دفترچه ی دستگاه خود پیدا نمایید .

–  تنظیمات بلوتوث را باز نمایید .

– بر روی گزینه ی add bluetooth or other devices کلیک نمایید و در پنجره ی جدید دستگاه مورد نظر خود پیدا نمایید ( در نسخه های جدید برای پیدا کردن سریعتر و بهتر این کار را با QR Cod نیز میتوان انجام داد )

 

نکته ی پایانی برای افرادی است که سیستم آنها قابلیت بلوتوث ندارد ولی آنها نیاز دارند که بتوانند سخت افزارهای بلوتوثی خود را به کامپیوتر و یا لپ تاپ خود وصل نمایید ؛ خبر خوب این است که اینکار غیر ممکن نیست .

شما میتوانید به راحتی یک دانگل بلوتوث تهیه کرده و با اتصال از از طریق یو اس بی به کامپیوتر از قابلیت بلوتوث استفاده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *